De Cel Onthaal

Wat heb je nodig ?

Ik heb geen inkomsten…
Ik heb vragen over mijn recht op maatschappelijke dienstverlening…
Ik wil een eerste afspraak met het OCMW…
Ik heb mijn leefloon deze maand nog niet ontvangen en ik vraag me af waarom…
Ik heb een attest van het OCMW nodig…
Mijn maatschappelijk assistent(e) is afwezig…
Ik zit in een noodsituatie en mijn maatschappelijk assistent(e) is niet beschikbaar…

wat is het?

Indien je geen hulp (meer) ontvangt van het OCMW van Ukkel:

Een afspraak met een maatschappelijk assistent om:

  • Een korte analyse van je situatie op te stellen;
  • Een eerste hulpaanvraag in te dienen;
  • Je te informeren over je rechten op leefloon;
  • Je naargelang je behoeften te oriënteren.

Indien je hulp ontvangt van het OCMW van Ukkel:

Indien je maatschappelijk assistent(e) niet aanwezig is of niet snel beschikbaar is, dan kan je een beroep doen op een maatschappelijk assistent(e) om:

  • Bepaalde dringende of onvoorziene vragen te behandelen;
  • Je een attest te leveren (hulp van het OCMW van Ukkel, voor voedselhulp zie pagina GVDC, voor de Boetiek “4 Seizoenen” zie pagina Boetiek …);

Je informatie te geven over je dossier.

hoe?

Permanentie van maandag t/m vrijdag: inschrijven vanaf 8.00 tot 11.30 uur.

De cel Onthaal verwelkomt je vanaf 9.00 uur.

Voor attesten is er iedere donderdag permanentie van 14.00 tot 16.00 uur

voor wie?

Elke inwoner van Ukkel die zich voor het eerst bij het OCMW van Ukkel meldt en elke persoon wiens maatschappelijk assistent niet beschikbaar is.

Contact

as.accueil1@cpasuccle.be

02 370 75 11

OCMW van Ukkel
Centraal Bestuur
Alsembergsesteenweg 860
1180 Ukkel

Tram 51, bus 43 en 70: halte Jeanne Herreman

Wist je al ?

Je wordt onthaald op volgorde van binnenkomst.

Spring naar de inhoud