energiecel

Wat heb je nodig ?

Ik kan mijn facturen voor water, gas en elektriciteit niet meer betalen…
Ik ben bang dat mijn water, gas of elektriciteit wordt afgesloten…
Ik ben geschrokken van het bedrag op mijn jaarlijkse factuur van gas, elektriciteit of water…
Mijn water/gas/elektriciteit is afgesloten…
Ik heb isolatie- of onderhoudsproblemen in mijn appartement…
Mijn lasten zijn hoog en ik wil het bedrag van mijn facturen verlagen… 
Ik gebruik stookolie en wil graag in aanmerking komen voor een verwarmingstoelage…
Ik wil meer informatie over de Brusselse energiemarkt…

wat is het?

De energieadviseurs helpen je bij al je vragen over water, gas, elektriciteit en stookolie.
De energiecel biedt je:

  • Hulp bij het kiezen van een leverancier;
  • De opening/sluiting van een meter;
  • Advies om het bedrag van je facturen te verlagen (voorlichting, audit, premies, workshops);
  • Hulp bij de analyse van je energiefactuur;
  • Hulp bij het opstellen van een afbetalingsplan met de leverancier;
  • Hulp bij de aanvraag voor een specifiek sociaal tarief;
  • Hulp bij de toekenning van de status ‘beschermde klant’;
  • Hulp bij het behouden van energievoorziening;
  • Een bestudering van je recht op een verwarmingstoelage;
  • Een mini energie-audit (analyse van je woning);
  • Advies op het gebied van isolatie.

hoe?

Het secretariaat is elke werkdag geopend van 9.00 tot 16.00 uur. Naargelang je behoefte wordt er een afspraak gemaakt met een energieadviseur of een eco-werker.

Je kan een afspraak maken:

Tijdens je afspraak dien je de volgende documenten mee te nemen:

  • je identiteitsbewijs
  • je huurcontract
  • je energiefacturen

Er is een telefonische permanentie van maandag tot vrijdag van 14.00 tot 16.00 om dringende vragen te beantwoorden.

Voor een aanvraag om een verwarmingstoelage is het niet nodig een afspraak maken! Je dient enkel de volgende documenten voor te leggen aan de energiecel (per mail/post/ter plaatse):

  • Identiteitsbewijs
  • Bankrekeningnummer
  • Een kopie van de factuur van minder dan 60 dagen oud op het moment van afgifte
  • Een document van de huisbaas en/of syndicaat dat aangeeft hoeveel mensen betrokken zijn bij de factuur
  • Je aanslagbiljet natuurlijke persoon of je aanslagbiljet onroerende voorheffing (huiseigenaar)
  • Een attest van de collectieve schuldenregeling en/of schuldbemiddeling

voor wie?

De energiecel is er voor elke bewoner van Ukkel, ongeacht of deze persoon hulp ontvangt van het OCMW en ongeacht of deze persoon een grote schuldenlast heeft of niet.

Contact

Secretariat EnergieCel
Mail : cellule.energie@cpasuccle.be

Tel : 02 370 76 84

OCMW van Ukkel
Centraal Bestuur
Alsembergsesteenweg 860
1180 Ukkel

Tram 51, bus 43 en 70: halte Jeanne Herreman

Wist je al ?

Voor een sociaal tarief moet je geen afspraak maken!
Stuur je laatste energiefactuur naar de energiecel (per mail/post/ter plaatse) en je attest wordt meteen doorgestuurd naar je energieleverancier.

Er is helaas geen sociaal tarief voor water…

Spring naar de inhoud